Váš prohlížeč nemá povoleny cookies, tímto může být negativně ovlivněna funkčnost webových stránek Laskomat.cz.
Doporučujeme Vám si je povolit.
Návod pro Váš prohlížeč: Internet Explorer, Mozzila Firefox, Google Chrome, Opera, Safari

facebookgoogle plustwitterpinterest
vršek
spodek
vršek
laskomat
Laskomat je i na Twitteru!
spodek
vršek
spodek
Seznamka

Range Rover Sport – teréňák se srdcem závodníka

Range Rover Sport – teréňák se srdcem závodníka
Foto: thejundu.com
Autor: Zdeněk Kolbuch

4. červen 2015 17:25

Toužíte po sportovním autě, ale máte velkou rodinu, kterou do třídveřového sporťáku prostě nenacpete? Odpovědí by pro vás mohl být Range Rover Sport, ve kterém svezete až dalších šest lidí. Ta pravá zábava ale začne, až když přivezete děti ze školy a babičky od doktorů a dostanete šanci vzít ho do terénu a pořádně mu šlápnout na krk.

Se základní verzí, která je poháněna přeplňovaným vznětovým šestiválcem 3,0 TDV6 a disponuje 258 koňmi (190 kW), to vytáhnete na stovku za 7,6 s - to není špatné. Zato maximálka 209 km/h pravděpodobně nikoho neohromí, ale vzhledem k tomu, že na dálnicích se smí jezdit jen 130 km/h, to není tak hrozné.

V nabídce až 523 koní

Jestliže vám to přesto přijde málo, tak můžete sáhnout po výkonnější verzi SDV6, která má koní 292 (215 kW). V nabídce je dále jeden zážehový agregát s vidlicovým osmiválcem 5,0 l a kompresorem, který nabídne koní 523 (285 kW). U každé verze je samozřejmostí osmistupňová samočinná převodovka a systém start/stop.  

Na výbavu si rozhodně stěžovat nemůžeme. Ta má čtyři úrovně – S, SE, HSE a Autobiography, u posledních dvou je za příplatek možné rozšíření o sportovní paket Dynamic. Základní verze S vás vyjde zhruba na jeden a půl milionu korun a má lepší výbavu než první vesmírné lodě. Najdete v ní brzdové asistenty, spousty airbagů, kontrolu trakce, elektronickou stabilizaci, tempovat, devatenáctipalcová litá kola, vzduchový podvozek a spoustu dalšího.  

Sport terénním vlastnostem neubírá

Většinu lidí především zajímá, jak si vůz povede v terénu. Bojí se, že s přívlastkem Sport přijde o své terénní vlastnosti, ale tak to naštěstí není. Range je vybaven nejnovější generací systému Terrain Response, který analyzuje jízdní podmínky a podle toho volí nejlepší nastavení vozu. Přidejte k tomu lehké odpružení, zdokonalenou geometrii a máte perfektního terénního dříče, který se může brodit až v 90cm říčce.

Zatím jsme jen chválili, ale podle výsledků testů Euro NCPA má Range Rover stále co vylepšovat – alespoň co se bezpečnosti týče. Sportovní Rover si sice vybojoval plný počet hvězd ve všech kategoriích, ale podle odborníků má ještě prostor pro vylepšení. Testovali verzi TDV6, na které se jim nezdála především ochrana chodců. Ta splnila potřebných 60 % pro získání plných pěti hvězd doslova o prsa. Testy čelních a bočních nárazů dopadli jak u dětí, tak u dospělých naštěstí dobře, takže pokud si Rozvera pořídíte, tak se snažte nenajíždět do lidí a měli byste být v pohodě.

Vůz je samozřejmě vybaven těmi nejmodernějšími udělátky. Proč vyhazovat za masáž, když vás může namasírovat auto a to dokonce v několika režimech. Nemusíte ani nic mačkat, ovládání hlasem a konektivita pro mobily patří dnes mezi standard. Ani děti vás na dlouhých cestách otravovat nebudou. Range Rover sice nenabízí dětské náhubky, zato disponuje obrazovkami s vysokým rozlišením, takže pustíte pohádku a bude klid.

Auto chytřejší než řidič?

Také inteligentní funkce nouzového brzdění je hezká věc. Pokud před vámi někdo prudce zabrzdí, nebo před vás na dálnici hodí myšku, tak Rover sám zabrzdí. Nejmodernější technologie vám také pomůže zaparkovat, bude za vás řadit a funkce Queue Asist bude regulovat rychlost jízdy klidně až do úplného zastavení.

Zdá se mi, že díky moderní technologii se dnes řidič postupně stává pouhým cestujícím. Nikoho už nepřekvapí, že někteří řidiči sledují za jízdy televizi, proč by také ne, když za vás auto dává pozor a prakticky to odřídí samo. Je jen otázkou času, kdy realita dožene sci-fi filmy a z aut zmizí i volant. My jen nasedneme, necháme si od palubního počítače popřát dobré ráno a řekneme mu, kam chceme jet. Jenže kde bude potom požitek z řízení?

1 Fotografie
Range Rover Sport – teréňák se srdcem závodníka 1
Další články