Váš prohlížeč nemá povoleny cookies, tímto může být negativně ovlivněna funkčnost webových stránek Laskomat.cz.
Doporučujeme Vám si je povolit.
Návod pro Váš prohlížeč: Internet Explorer, Mozzila Firefox, Google Chrome, Opera, Safari

facebookgoogle plustwitterpinterest
vršek
spodek
vršek
laskomat
Laskomat je i na Twitteru!
spodek
vršek
spodek
Seznamka

Co ruší náš spánek a jak se s tím vypořádat?

Co ruší náš spánek a jak se s tím vypořádat?
Foto: kygp
Autor: Zuzana K.

15. leden 2015 21:16

Dává vám usínání zabrat? Ne a ne najít tu správnou polohu? Převalujete se během noci, budíte se v brzkých ranních hodinách a nedaří se vám znovu usnout? Není nic horšího, než se probudit s několikadenním spánkovým deficitem a mít před sebou důležitou schůzku. Nespavostí neboli insomnií trpí čím dál více lidí.

Technologie 21. století

Umělé světlo, televize, počítače a mobily na dosah postele - co kdyby mi na Facebooku někdo lajknul fotku, že? Negativní, ale i vzrušivé elementy vám ničí spánek více než štěkající pes. Přílišné přemýšlení, ale i uvažování nad tím, co jiní lidé dělají a vy ne, vám přivodí akorát nepříjemné emoce. Vypněte všechny přístroje včetně mobilu a pořiďte si klasický budík. Nebudou vás tak svrbět prsty touhou po smartphonu.

Prostě jen obyčejná depka

Pokud vám vaše myšlenky pravidelně nedají spát a řešíte místo spaní, co budete dělat zítra nebo vzpomínáte na staré křivdy, měli byste si najít aktivitu, která vám před spaním pomůže vyčistit hlavu. Dělejte před ulehnutím něco uklidňující jako třeba čtení klasické knihy, poslouchání hudby, užijte si dlouhou horkou vanu nebo sex s partnerem. Protože je to naprosto jiný pohyb než hodina ve vyčerpávající posilovně (která naopak nabuzuje), usnete po něm jak špalek.

Jste tak trochu závislí na práci

Zdá se to čím dál častější. Pracovní e-maily vyřizujete i po příchodu domů a večer si děláte to-do list na druhý den. Tak tohle je cesta do pekel. Nikdy nenechte práci kazit váš osobní život. A nemusíte se vůbec cítit provinile - je to váš život! Po zavření dveří od kanceláře žijte podle svého a odprosťte se od stresu. Co stihnete, to stihnete. Work hard, play hard! Ať vás ani nenapadne brát váš počítač do postele. Nejlépe uděláte, když dveře do ložnice otevřete až když jste připraveni jít do hajan.

Kafíčko, čajíček a čokoláda

No, to je pak jasné. A víte, že čaje, které pijete před spaním na uklidnění, mohou ve skutečnosti obsahovat kofein? Pozor na to. Pokud bez kávy nedáte ani ránu, nepijte ji alespoň po 2. odpolední hodině a spokojte se pouze s jedním šálkem denně. Záchvaty hladu po desáté hodině večerní z vás nejen udělají kouli, ale fyzické nepohodlí vám přinese - hádejte co? Insomnii v celé své kráse! Čokoláda stimuluje a dodává energii, takže je zde velká pravděpdobnost převalování se do tří do rána.

Choďte spát pravidelně ve stejný čas a uskromněte svoje večerní činnosti. Slaďte denní i noční režim s partnerem, usínejte při ideální pokojové teplotě a ve tmě. A vypněte mozkové závity. Nikdo po vás v noci nebude chtít spočítat žádné matematické úlohy. Je to jednoduché, relaxovat! Před ulehnutím se především snažte uklidnit svou mysl Prostě si užijte sami sebe a přivítejte ráno nový den se svěží náladou. 

1 Fotografie
Co ruší náš spánek a jak se s tím vypořádat? 1
Další články