Váš prohlížeč nemá povoleny cookies, tímto může být negativně ovlivněna funkčnost webových stránek Laskomat.cz.
Doporučujeme Vám si je povolit.
Návod pro Váš prohlížeč: Internet Explorer, Mozzila Firefox, Google Chrome, Opera, Safari

facebookgoogle plustwitterpinterest
vršek
spodek
vršek
laskomat
Laskomat je i na Twitteru!
spodek
vršek
spodek
Seznamka

Posiluji, posiluješ, posilujeme – ano, ale bez činek

Posiluji, posiluješ, posilujeme – ano, ale bez činek
Foto: all-free-download.com
Komerční článek
Autor: Mirka Macháček

6. leden 2015 14:45

Tak už je tady zase leden. Leden je měsíc, ve kterém moudré ženy začínají pomýšlet na léto. Vědí totiž, že řešit plavkovou sezonu v květnu je již bohužel pozdě. Teď si říkáte: „Do žádný posilovny nejdu, dokud neshodím aspoň pět kilo, jinak se budu mezi těmi borci za sebe stydět,“ nebo možná: „Aerobic není pro mě, choreografie jsou hrozně složité, pletou se mi nohy,“ či snad: „Tak ráda bych cvičila, ale kde vzít čas a peníze?“

Máte pravdu. Cvičení v posilovně nebo ve fitness centru není pro každého. Do posilovny je potřeba chodit alespoň třikrát v týdnu a vstup do fitka není levný. Pro někoho je zase také těžké najít ve svém rozvrhu čas na dojíždění za cvičením. A mnoho lidí se cítí nepříjemně, když cvičí mezi profíky, jimž praská rukáv trička pod náporem bicepsu. Pro tyto z nás je pak řešením cvičení na doma.

Když se řekne cvičení doma, každý si představí kliky či sedy a lehy. Jedná se o cvičení s vlastní vahou. Pro domácí cvičení si není potřeba pořizovat drahé běžecké pásy, crossové trenažéry či sadu činek. Cvičení bez zátěže, pouze s vlastní vahou, je přirozenější a tedy pro tělo zdravější. Znáte svou kondici, pozorujete své pocity při zátěži, snadno pak přizpůsobíte počet opakování svému zdravotnímu stavu a nemusíte se obávat reakce svalů den po cvičení. Naopak si sami můžete zvyšovat zátěž, ztížit cvik či zvýšit počet opakování a nemusíte brát ohled na jiné cvičence.

Pro dobré a zdravé cvičení je důležitá komplexnost neboli posílení a protažení celého těla. Posilování pouze jednoho izolovaného svalu, například tricepsu, nikomu užitek nepřinese. Cvičení doma proto obsahuje sadu základních cviků, které zahrnují kliky, vzpory, mosty a shyby. Cviky jsou pak sestaveny tak, aby při jednom cvičení zatížily více svalů a procvičily tak tělo komplexně. Proto ani při cvičení doma nebudete potřebovat ohromné množství cviků. Důležitější spíše bude provádět cvičení správně.

Ano, cvičit doma je zdravé, levné a pohodlné. Víte ale, jak cvičit? Osobního trenéra si najímat nemusíte. To by popřelo princip úspory značného množství finančních zdrojů. V dnešní době internetu není nic jednoduššího, než si stáhnout rádce na každý den, elektronickou knihu „Jak na efektivní cvičení z domova“, a to zcela zdarma. Kniha vás provede různorodými cviky na posílení celého těla a protažení namáhaných partií. Pro účinné cvičení je třeba zvládnout správnou techniku cviků a správné dýchání.

Leden je prostě nejlepší měsíc, kdy se můžete začít věnovat sami sobě. Čeká nás období, kdy máme omezené možnosti pohybu venku, v přírodě. Ne vždy je dost sněhu, abychom mohli pravidelně vytáhnout běžky do bílé stopy či brázdit sjezdovky. Spíše prší a fouká vítr. Ideální čas začít cvičit doma – pravidelně, podle sebe a s výsledky. Jděte prostě do toho!

1 Fotografie
Posiluji, posiluješ, posilujeme – ano, ale bez činek 1
Další články